Late Nite Hang out!!!

Assalamualaikum!

Camana korang punya day ari ni? Hihihi... Ape daa ayat aku kan? Ari ni aku rasa happy coz setelah lama bertungkus lumus keje kat kedai, dan setelah sekian lama memerap tak keluar-keluar dari kedai, akhirnya aku amik keputusan untuk melapangkan kepala otak jap. Kebetulan ari ni besties aku ajak lepaking keluar bandar. Citernya bermula bila salah sorang besties aku, Aman ajak lepaking sebab ari esok [11 mei 2011] beliau da nk gerak balik Jerantut. So beliau bersama 2 orang lg besties aku, Jez ngan Anuar pun keluar lepaking2 kt mana ntah. Sadly aku tak dpt join diorang sebab keje malam. Ahaha... kalo kat kedai tu cukup pekeje, dah lama aku bley join dorang...

Time aku tgh bertitik peluh [ecehh...] kat kedai, nampak kelibat 3 orang ni dtg kedai. Ahahaha... alhamdulillah, dorang dtg gak kedai. Lama gak aku tak jumpa si Aman ni. So, kitorang borak2 smpai tgh malam. Kebetulan pulak kedai aku nk tutup awal coz bahan2 untuk masakan panas dah abes. 

|Dialog sebentar|

"Weh, korang. Pasni gi mana plak?" aku

"Haaa... nk gi lepaking kt Teluk Chempedak" Aman

"Jom ar Zul. Tinggal je kedai" Jez [gurau...]

"Tinggal je kedai..." Aman

"Ahahaha..." aku [gelak pulak]

So lepas aku siap2 kemasing2 "opis" aku, aku pun memblahkan diri ikut dorang gi Teluk Chempedak. Wah! Time ni hujan lebat... ahahaha... Aman plak cakap "Bohh... baru nk baring2 atas pasir..." Hmmm... teringat plak zaman hujung2 semester time kat kolej komuniti dulu. Tak pasal2 pulak kami bercerita balik kenangan kami satu rumah sewa overnight kat Teluk Chempedak dengan beralaskan tikar mengkuang tepi pantai. Perghh... walaupun menyempit each other [cehhh... ayat]. Tapi semangat setiakawan tu punya pasal, ilang rasa rimas. Memasing selesa jep, tambah dengan bunyi deruan pantai, tambah pulak tiupan bayu laut. Perhh... aku tengok sorang2 menggigil sejuk, sorang dua dah membuta... last2 aku yg membuta gak... ahaha...

-entry lari tajuk jap-


Hujan lebat punya pasal, kitorang sampai kat pantai tu, takda orang... Hihihi... Perut memasing plak berbunyi dah. Dalam kete, kami pun berdiscuss, nak membaham KFC ataupun McDonald. Aku cadangkan McD. Coz kalo KFC, maunya kena redah hujan dulu. Alang2 dah bawak laptop, boleh gak aku mengonline. Hihihi... So, ari ni aku terpaksa melanggar pantang [diet] demi memember. Membaham McD yang sudah sedia terkenal sebagai fast food! Aman plak asyik ckp "makan je la zoul. sekali sekala. bukan selalu pun." Aitcheh... macam bagi semangat plak.


|kronologi melantak|



ehmmm... sedang kami sedap2 melantak, tetiba jep ada satu insiden yang wat malu muka diorang jep. ntah la camne bleh start, ada satu kumpulan melayu gado ngan group cina. motif hape ntah... besties aku sibuk je ckp,"ape lg, gi la setel. hihihi" sesama kami je la. ahahah... bior je la dorang. nk setel, setel snirik. jgn nk menyusahkan orang len udah...

kami habis lepaking kul 4.30 pagi memandangkan aku pun da ngantuk yg amat. brapa kali ntah nguap2 dlm McD, plus kt luar lagik. Setelah round2 pantai yg memang super-lengang tu, kami pun balik la. Jez drop out aku kat depan restoran aku. Tamat syudeyhh...


~dan aku pun senyap2 masuk dlm kedai... cam penshury plak!~


p/s: skali lagi ko langgar pantang, siap ko!


sekian,


Mekacih baca... kalo rajin, comment la ye - tuan tanah kedaung-

3 comments:

Miss Butterfly said...

skli lagi xde mood pasal tu siap. sape suh langgar pantang uhhh??? =.=

saya_arief said...

mekdiii.....
i'm lovin itt.

Masdyaena Adam said...

hahhaahah .. paknyoh3x .. ada2x jak story mu ni.. huhu

masterpiece akuh...

masterpiece akuh...
novel rekaan aku...