Sabo je lah!

Assalamualaikum y'all!

Ari ni aku nk menjoyah benda yg agak tak best bagi aku. Benda ni salah aku jugak, tak reti nk menjaga. Hurmm...

Ari tu aku pegi ke Kuantan Parade, lepas setelkan bil broadband yang dah lama tertunggak. Setel punya setel, masa yg diambil agak lama sebab aku dah lama tangguh bayar, so kne ceramah jap. Hihihi... Melayang RM500 aku (plus rm100 pendaftaran semula, sebab kontrak dah tamat)... huu~~

Then, aku jalan2 sensorang, menyinggah kat kedai cd game, belek2 game baru, n aku lintas kt satu booth Herbalife. Sorang akak yg jaga booth tu, aku confuse, indon ke cina ntah. Dia ajak aku  timbang berat aku. Aku pun bgtau la tinggi aku 1** cm dan umur aku ** tahun. Dengan bayaran RM2.00, jawapannya memang merisaukan plus menghampakan aku. Hurmm

the answer is aku ni:

OVERWEIGHT!!!

Ni bukan gambar aku. ni gambar sekian sekian sekian

Ghopenye berat aku naek mendadak! Malunya tak terkata aku time tuh. Maunya aku nk berteriak keliling Kuantan Parade. Huuu~~ 

NAMA: ZULHILMI BIN MUHAMMAD
UMUR: 22 TAHUN
TINGGI: 17* CM
BERAT: **KG
BMI: 31
SEBAB: KUAT MAKAN BENDA BERMINYAK, KURANG MINUM AIR MASAK, KURANG EXERCISE

Gilos ah! Balik dari booth tu, aku moody jap. Haihh... pikir balik cmana aku nk kurangkan at  least 12 kilogram dari berat asal aku. Baru la mencapai berat badan ideal. Time tu baru la aku bleh cutting, nk kasi cun body. *Dey! jangan nk berangan la dey!*


*verangan jap
kurang2 nk macam nih. cam brader Kwon Sang Woo. (=.=')


Aku nampaknya kena berusaha lebih nk turun berat badan. Banyak yg terpaksa aku korbankan, especially makanan feveret aku. Cam benda-benda bergoreng. Nak2 ayam goreng pedas masakan abang aku. Favourite tuh! Huuu~~

salah satu feveret aku... huuu~~~
banyak minum air masak! kurang2 tiga botol sehari!

exercise! mahap ye, ni bukan aku. hensem bebenor aku kalo betul. huhuhu!
Ahaaa... nak dijadikan citer, malam lepas aku gi checking tu, n after monyok, aku bleh pulak bantai makanan berat - nasik putih, ayam masak merah, telur dadar, sayur campur. Terkejut agaknya mak ayah aku (sb time tu kami makan malam, so dok semeja la. Aku pun mengoder benda2 alah di atas. Dan dengan berseleranya aku melantak tak hingat dunia. Ahahahaha...

Korang yang membaca ni ade nk basuh aku pape x? Silakan la... Kalo aku da kurus jangan jelesss.... hihihi *verangan again*

Dat's all for today. Aku xnk ckp lelebih hal ni, karang aku tacing. Huuu~~~


p/s: kite bako! kite bako! kite bako lemak jom~


Mekacih baca... kalo rajin, comment la ye - tuan tanah kedaung-

No comments:

masterpiece akuh...

masterpiece akuh...
novel rekaan aku...